Serwis opon ciężarowych

opony ciężaroweZapraszamy do skorzystania z naszej usługi serwisu opon ciężarowych. Właściwie wykonana naprawa pozwala na ich dalsze użytkowanie. Przestrzegamy przy tym przed samodzielnym usuwaniem przedmiotów, wbitych w oponę. Ich nieumiejętne wyjęcie może bowiem skutkować wystrzałem opony. Jeśli poszukują Państwo solidnego serwisu opon ciężarowych w województwie opolskim, dolnośląskim lub śląskim, zapraszamy do współpracy. Nasza oferta obejmuje:

  • montaż i wymianę kół,
  • wyważanie ciężarkami,
  • wyważanie granulatem (proszkiem),
  • naprawy uszkodzeń bocznych i czołowych na gorąco i na zimno,
  • naprawę opon wyhamowanych - odbudowa bieżnika,
  • pogłębianie bieżnika,
  • fachowe porady dotyczące eksploatacji ogumienia,
  • pompowanie kół azotem,
  • prostowanie felg aluminiowych i stalowych.

 

Naprawa opon wielkogabarytowych

Naprawa opon wielkogabarytowych wymaga specjalistycznej diagnozy wstępnej. Obejmuje ona analizę ewentualnych rozwarstwień, deformacji i pęknięć ogumienia. Ponadto prowadzi do ustalenia, czy opony nie były eksploatowane mimo zbyt niskiego ciśnienia. Należy bowiem zaznaczyć, że niektóre uszkodzenia, takie jak np. zniekształcenie drutówki lub opasania nie kwalifikują się do naprawy. W takich sytuacjach należy wymienić oponę. Opony w tirach, których masa przekracza 3,5 tony, ze względu na swoje gabaryty i przenoszony ciężar, muszą być wyjątkowo trwałe i odporne. Narażane są bowiem na intensywną eksploatację oraz nieustanne oddziaływanie czynników takich jak zła nawierzchnia i ciężkie warunki atmosferyczne. Ponadto na ich kondycję wpływ ma także technika jazdy. Z tego względu opony wielkogabarytowe powinny być poddawane regularnym przeglądom i naprawom. Podczas ich serwisowania najczęściej zachodzi potrzeba wulkanizacji. Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszych usług w tym zakresie. Opony do TIR-ów naprawiamy w Grodkowie, Krapkowicach, Nysie, Opolu, Prudniku.

 

Naprawa opon do TIR-a na zimno i na gorąco

Naprawa opon do TIR-a na zimno polega na uszczelnieniu otworów, które pojawiły się w środkowej części bieżnika. Trwa ona dosyć krótko – zazwyczaj poniżej godziny i co do zasady nie wymaga zdejmowania opony z felg. Polega na rozwierceniu opony, wyszlifowaniu jej wnętrza oraz wypełnieniu powstałej szczeliny specjalnym klejem i kołkiem. Ten ostatni stosowany jest niekiedy w połączeniu z wkładem naprawczym lub sznurem wulkanizacyjnym. Załatane na zimno opony nadają się do natychmiastowej eksploatacji.

Jeżeli zaś chodzi o naprawę opon do TIR-a na gorąco, to dotyczy ona eliminacji uszkodzeń ściany bocznej, czoła i barku opony. Jest procesem długotrwałym, wykonywanym w wysokiej temperaturze, która wspomaga proces wiązań chemicznych gumy. Naprawa ta wymaga zdjęcia opony z felg w celu dokładnego oczyszczenia miejsca przebicia, usunięcia z niego rozwarstwionych linek i drutów oraz wypełnienia go gorącym klejem, surową gumą, a po wystygnięciu wkładem naprawczym. Opony wzmacniane na gorąco nadają się do eksploatacji zazwyczaj po upływie doby lub dwóch godzin – jedynie w przypadku zastosowania prasy wulkanizacyjnej.